maanantai 18. elokuuta 2014

Perillä

Hei mitä, eka päivä täällä ja oon jo kirjottamassa tänne blogiin! Kuka olisi uskonut? En ainakaan minä! Totuus on se, että mua väsyttää ihan järjettömästi Suomen kellon näyttäessä jo 4.21, mutta koska kello on täällä vasta 21.21, niin yritän sinnitellä vielä hetken. Tämä blogi siis kertoo mun pienestä ekskursiosta Ruoholahteen  Montrealiin, jossa tulee vietettyä tää syksy. Tässä vaiheessa on ehkä ton mun loistavan läpän jälkeen syytä huomauttaa, että 24 tuntia valvoneena mun huumorin taso lähentelee jotain Mariaanien hautaa, joten antakaa anteeksi ja koittakaa kestää :P


Matka alkoi Helsinki-Vantaalta aamulla ja pienestä aamupöhnästä huolimatta huomasin muutamaa tuntia myöhemmin olevani onnistuneesti Pariisissa, the lennonvaihtokohteessa. Lento Montréaliin olikin sitten vähän myöhässä - aluksi viiveeksi ilmoitettiin 15 minuuttia, ja lopulta lähdettiin yli tunti myöhässä. Lento sujui kuitenkin hyvin, katoin mm. kaksi leffaa (molemmat ranskaksi quoiii) ja kuuntelin musiikkia. Kentältä otin taksin Plateaulle (alueelle jossa asun) ja se maksoi noin 45 dollaria, mutta väsymystilaan ja tavaramäärään nähden se oli musta ihan kohtuullinen hinta.


Kuvassa mun huone, tai oikeestaan puolet siitä. Pieni, mutta söpö! Pitää ottaa parempia kuvia kun saan tätä laitettua :) Tulin tänne kämpille siis lentokentältä ja täällä oli jo yksi mun kämppiksistä, Hannah. Brittikämppis vaikuttaa tosi symppikseltä tyypiltä, ja vietettiin iltaa jutellen ja syöden. Ruokakauppa, jossa me käytiin, oli ihan älyttömän kallis (murot 6 dollaria? maito 4 dollaria what?) joten pitänee etsiä joku vähän edullisempi lähikauppa, vaikka tuo onkin ihan vieressä. Kämpästä ei muuten valittamista (täällä on esim. pesukone, jee!!), mutta huoneiden ovissa ei ole lukkoja, joka on mun mielestä vähän erikoista, ja mun ikkunassa on aukko josta tulee ilmaa sisään. Jälkimmäisestä laitoin jo vuokranantajalle viestiä, joten toivotaan, että se korjaantuu. Muuten voi olla vähän kylmä joskus joulukuussa! :D

Mut nyt on kyllä pakko alkaa nukkua! Huomenna ajattelin käydä lenkillä (mikä järkytti mun brittikämppistä suuresti, "so you're like athletic?" :D) ja purkaa mun tavarat. Ja ehkä tutustua tähän mun asuinalueeseen vähän paremmin. Montréal on muuten jo jokseenkin tuttu, kun oon täällä ollut 3 vuotta sitten, mutta vielä pitäis vähän kartottaa, miten täältä pääsee esim. yliopistolle ja keskustaan jne. Ja onhan tää paikka voinu muuttuakin! Huomenna se selviää :)

Pus!
<3 Kaisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti